dôležitými cieľmi školy sú rozvíjanie kritického a tvorivého myslenia, odvahy a statočnosti, dôvery a sebadôvery, vzájomnej otvorenej komunikácie, sociálnych zručností
škola nepoužíva tresty, ale umožní dieťaťu zažiť dôsledky nesprávneho rozhodnutia, z chybných rozhodnutí pramení skúsenosť a skúsenosti vedú k múdrosti
škola podporuje samostatné informované rozhodovanie dieťaťa, čo pomáha rozvíjať tie oblasti mozgu, ktoré sa zapájajú do riešenia náročných rozhodnutí v budúcnosti
úspech v škole nie vždy znamená byť úspešný v živote; najdôležitejšie je vytvoriť zmysel pre zodpovednosť, to je kľúč k výchove samostatného vnútorne motivovaného dieťaťa
škola poskytuje dieťaťu podporu a oporu, nie policajnú kontrolu; ak cíti podporu aj keď sa mu nedarí, buduje sa v ňom sebaúcta a odolnosť
škola úplne vylučuje súťaživosť, ktorá spôsobuje veľkú ujmu na psychike detí, prispieva k rozvoju neprimeraného ega alebo naopak, k pocitu menejcennosti "Aby som ja mohol vyhrať, ty musíš prehrať"
učiteľ nie je ten, čo prikazuje, rozhoduje, napomína, zakazuje a trestá, ale je to sprievodca, motivátor, organizátor a konzultant, ktorý ponúka obsah vzdelávania, poskytuje podnety, ukazuje cestu, podporuje sebapoznanie a sebariadenie detí
učiteľa môžeme prirovnať k záhradníkovi; záhradník rastliny "nerastie", ale poskytuje rastline všetko, čo k rozvíjaniu potrebuje